Veelgestelde vragen (FAQ)

Vind hier de antwoorden over OutSite en de AFAS webshop
FAQ last updated: februari 23, 2016

OutSite (12)

Het InSite (het intranet van AFAS) is volledig gekoppeld aan de ERP software van AFAS. Hierdoor worden alle gegevens vastgelegd in één overzichtelijk systeem. Ditzelfde geldt voor de websitesoftware (OutSite genoemd). Hierdoor is het eenvoudig om een website te creëren met een klantportaal. InSite en Outsite worden beide gehost op de cloudservice van AFAS. Waardoor de software altijd op de meest recente versie draait. Het zelf updaten van het systeem is dus niet nodig.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

OutSite en Klantportaal worden vaak door elkaar heen gebruikt. Aangezien AFAS in het begin van het online gaan zijn omgeving voor Accountants had opengesteld en al een naam hadden voor een Intranet, genaamd Insite, is het logische gevolg dat een externe omgeving OutSite genoemd werd. De toen bestaande omgeving was alleen toegankelijk met een inlog. Sinds 2010 bestaat er ook een omgeving welke zonder inlog getoond kan worden, de huidige OutSite. De beveiligde omgeving met inlog heet Klantportaal.

Klantportaal geeft u de mogelijkheid om specifieke informatie voor de ingelogde bezoeker te tonen. Dit kan afhankelijk zijn van de organisatie die inlogd.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Dit is inderdaad mogelijk. Doordat Google Analytics in de OutSite webpagina geïntegreerd is, zijn de statistieken van uw website inzichtelijk. U kunt de website resultaten dus zelf bekijken. Indien u een supportcontract heeft afgesloten, ontvangt u periodiek een rapportage met uw website statistieken. Revelante rapportages met betrekking tot bezoekers, duur van het bezoek, bezochte interessegebieden en de namen van de organisatie die uw OutSite hebben bezocht worden overzichtelijk weergegeven.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Ja, de pagina’s zijn allen aanpasbaar via het CMS systeem van AFAS OutSite.
Door in te loggen als Sitebeheerder via outsite-url/login –> rechtsboven “sitebeheerder”

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Gladior hanteert de zogenoemde SEO driehoek. Hierbij worden die drie belangrijkste SEO aspecten in OutSite toegepast, namelijk Techniek, Content en Populariteit. Outsite is 100% SEO Proof en hierdoor optimaal bereikbaar voor zoekmachines. Door middel van OutSite Online Marketing wordt een analyse uitgevoerd op de aanwezig content. De content zal indien nodig (her)schreven worden om te voldoen aan de belangrijkste optimalisatie voorwaarden. Daarnaast wordt er gewerkt aan het verbeteren van het huidige linkprofiel, met als doel een verbetering in de online populariteit.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Het is mogelijk om Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ aan uw website te koppelen. De buttons worden op een vaste plek weergegeven. Op deze manier verleid u uw klanten om u via social media te volgen.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Binnen 9 weken kan een OutSite website voor u gerealiseerd worden. Hierin worden twee weken voor de concept- en ontwerpfase gerekend. Er worden drie weken gerekend om het product te realiseren. Daarna worden er twee weken gerekend om de OutSite website te implementeren. U kunt de website dan een week testen en uw bevindingen rapporteren. Na deze week hebben wij één week de tijd om de bevindingen te verwerken en de acceptatie opnieuw aan te bieden. Na akkoord wordt uw OutSite website op live gezet. De doorlooptijd is echter afhankelijk van de aanlevering van het materiaal, zoals content, foto’s logo’s etc.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Om uw wensen met betrekking tot OutSite in kaart te brengen en uiteindelijk te realiseren worden er drie fases doorlopen, namelijk het concept en ontwerp, online marketing inventarisatie en realisatie en implementatie van uw OutSite.

Concept en ontwerp
Allereerst dient u de meest geschikte template te kiezen uit verschillende voorbeeldtemplates. U dient content, logo’s templates en Google Analytics gegevens aan te leveren. Met deze aangeleverde materialen zullen er drie basispagina’s opgezet worden, namelijk de homepage, diensten/ producten/ projecten/ referenties pagina een contactpagina met een invulformulier.

Online marketing inventarisatie
Om de structuur van OutSite te definiëren wordt de online marketingpositie doorgenomen.
Hierbij komen onder andere het zoekgedrag van de bezoekers, de structuur van de website en een zoektermen onderzoek aan bod. Deze resultaten worden verwerkt in OutSite, zodat deze bij live-gang voorbereid zijn zodat uw website voor uw doelgroep vindbaar is.

Realisatie en implementatie
Nadat de concept- en ontwerpfase is afgerond en het plan van aanpak voor de online marketing akkoord is bevonden kan er gestart worden met de realisatiefase. Deze realisatiefase bestaat uit 10 pagina’s met de door u opgegeven content. Nadat OutSite is getest en geaccepteerd kan het resultaat aan de buitenwereld getoond worden.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

OutSite werkt op de laatste browserversies van Internet Explorer, Firefox en Chrome. Door middel van het ‘drag and drop’ principe kunnen onderdelen uit de pagina editor simpelweg verplaatst worden. Daarnaast is het mogelijk om A/B testen te doen met behulp van Google Analytics.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Ja, dit is zeker mogelijk. Helaas heeft AFAS OutSite standaard niet deze functionaliteit en wordt de OutSite altijd opgeleverd zonder dat deze mobielvriendelijk is. Gladior heeft hiervoor een eigen oplossing ontwikkeld waardoor uw OutSite voor Google en de andere zoekmachines gezien wordt als mobiel vriendelijk.  Hiermee kan de mobiele bezoeker uw website makkelijk toegankelijk en snel bezoeken. Kijk op onze referenties voor enkele voorbeelden hiervan.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Zoals waarschijnlijk bekend geeft Google websites die geschikt zijn voor mobiele apparaten voorrang in de zoekresultaten. Wanneer websites A en B dezelfde relevante informatie bevatten, maar alleen website A is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, dan zal deze beslist beter vindbaar zijn dan website B.

Het is dus een must om de OutSite geschikt te maken voor mobiele apparaten. AFAS heeft daarom de mobiele/ responsive variant op de AFAS Open 2015 gelanceerd.

Voor een correct en visueel goed functioneren van de bestaande OutSites en InSites zijn aanpassingen vereist. Gladior is de partij voor het uitvoeren van deze werkzaamheden.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Om te zien wat er op uw responsive OutSite gebeurt krijgt u een jaar lang maandelijks een overzichtelijke rapportage over de behaalde resultaten. U krijgt inzicht in:

  • Het aantal bezoekers en paginaweergaven
  • Via welke bronnen men op de OutSite is gekomen
  • Welke bedrijven uw OutSite hebben bezocht
  • Hoe vaak is gebeld via het telefoonnummer op de site
  • Hoeveel contactaanvragen er zijn ontvangen.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Webshop (7)

De webshop is geschikt voor elk device waarmee u de webshop bezoekt. Dus per mobiel, tablet of dekstop blijft de webshop toegankelijk, leesbaar en functioneel! De huidige markt heeft zich ontwikkeld naar een wereld waarin de smartphone vaak het startpunt is van het zoeken naar informatie over producten en/of diensten. Daarnaast hebben de zoekmachines, waaronder Google, zich aangepast aan deze ontwikkeling. Dit houdt in dat een mobielvriendelijke webshop voorrang krijgt in de positionering in de mobiele zoekresultaten ten opzichte van een webshop die niet mobielvriendelijk is.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Hoe succesvol uw webshop is, is sterk afhankelijk van goede vindbaarheid en het bereiken van de doelgroepen. Daarom wordt online marketing gedurende het overzetten van de webshop direct meegenomen. SEO ofwel organische vindbaarheid wordt toegepast en Advertising door middel van Google Adwords, social media etc. wordt ingezet. Om u iedere maand op de hoogte te stellen van de resultaten wordt er een rapportage opgesteld met terugkoppeling van de gestelde doelen en resultaten van de ingezette kanalen.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Het traject van de Responsive Webshop bestaat uit drie fasen, namelijk het grafisch ontwerp, de realisatie van het ontwerp op de webshop en de inrichting. De duur van dit traject is volledig afhankelijk van de wensen en eisen van u als klant. Daarnaast is het ook afhankelijk van de haalbaarheid van deze wensen en eisen. Daarom zal aangegeven worden hoeveel uren aan implementatietijd hiervoor zal moeten worden gereserveerd.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Wij bieden u ondersteuning gedurende het traject. U kunt tijdens kantooruren onze telefonische helpdesk of de e-mail support bij gebruiksvragen en problemen raadplegen.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Gladior zal u begeleiden gedurende het proces van het overzetten van de bestaande webshop naar de nieuwe webshop. Gladior zal u geen ondersteuning bieden op het gebied van de technische realisatie. Dit met betrekking tot de koppeling naar AFAS Profit of het wijzigen van code binnen de webshop. Hier is iPublications verantwoordelijk voor. Kortgezegd iPublications is verantwoordelijk voor de backoffice integratie. Gladior is verantwoordelijk voor het ontwerp, de inrichting, E-commerce en online marketing.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

De website is live gekoppeld aan CRM en Logistiek. Hierdoor is uw website altijd up to date. AFAS Profit wordt op uw website geïntegreerd. De stam data en het logistieke proces worden hierdoor centraal vastgelegd. Daarnaast kunt u de layout van uw webshop zelf bepalen en is uw webshop responisve. Dit betekent dat de webshop zich aanpast aan het device waarmee u de webshop bezoekt.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

De grote kracht van de iPublication Responsive webshop is dat deze volledig is gekoppeld aan AFAS Profit. Vanuit één systeem kan het onderhoud plaatsvinden. Op deze manier wordt er geen verschil vertoond in wat er op de website wordt getoond en wat er op de webshop aanwezig is.

Permalink

0 Comments - Geef een reactie

Hulp nodig?

Neem contact op met één van onze experts.